25/06/2026
L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant i l’Associació Masia de Castelló han signat un conveni de col·laboració per fer possible una nova edició dels Camps de Treball Experience, una iniciativa adreçada a joves d’entre 14 i 17 anys que combina formació, convivència i participació en tasques de recuperació del patrimoni.
A l’acte de signatura del passat 22 de juny hi van assistir l’alcaldessa, Assumpció Castellví; el president de l’Associació Masia de Castelló, Santiago Nomen; i la regidora de Joventut, Laura Olmo.
Mitjançant aquest acord, l’Ajuntament assumirà el cost dels treballs de formació i construcció de pedra seca, amb una aportació de 3.630 euros. Com a contraprestació, l’Associació Masia de Castelló facilitarà la participació de fins a 10 joves del municipi als tres primers dies dels Camps de Treball Experience, distribuïts en dos torns de cinc places cadascun (del 28 al 30 de juny; i 19 al 21 de juliol). L’entitat també es farà càrrec de les despeses de manutenció i de l’assegurança dels participants.
Aquesta col·laboració s’emmarca en la voluntat compartida de fomentar la participació juvenil en experiències educatives, culturals i de recuperació del patrimoni local. Els participants tindran l’oportunitat de conèixer de prop les tècniques tradicionals de construcció amb pedra seca i de contribuir a la conservació d’un espai emblemàtic del municipi com és la Masia de Castelló.
La regidora de Joventut, Laura Olmo, ha destacat la bona acollida que ha tingut enguany la proposta entre els joves del municipi. “L’interès ha estat tan elevat que les places disponibles s’han exhaurit ràpidament. En total, s’hi van inscriure 22 joves i s’ha hagut de fer un sorteig per adjudicar les 10 places”, ha explicat.
Per la seva banda, l’alcaldessa, Assumpció Castellví, ha remarcat la importància de continuar impulsant iniciatives que combinen educació, patrimoni i participació juvenil. “Aquesta activitat permet als nostres joves viure una experiència enriquidora, aprendre valors com el treball en equip i la responsabilitat, i alhora contribuir a preservar el patrimoni cultural del municipi”, ha afirmat.
L’activitat consisteix en una experiència de convivència de 3 dies i 2 nits a la Masia de Castelló, on els participants col·laboraran en tasques de recuperació de Castelló, prendran part en activitats de grup i gaudiran de l’entorn natural, compartint l’estada amb joves d’altres municipis de Catalunya que prendran part en aquests camps de treball impulsats per la Generalitat de Catalunya.
Cerrar [X]Uso de cookies
Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios y recopilar datos estadísticos sobre hábitos de navegación. El uso de cookies es necesario para la notificación de incidencias. Si continúa navegando, consideramos que acepta su uso. Puede obtener más información, o bien conocer cómo cambiar la configuración, en nuestra Política de cookies