28/03/2025
L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant ha aprovat la creació i implementació del servei municipal de la residència de gent gran de l'Hospitalet de l'Infant en la darrera sessió plenària, que va tenir lloc ahir dijous 27 de març, amb els vots a favor de tots els grups polítics municipals. L’aprovació d’aquest punt per part del ple de l’Ajuntament, que inclou l’acord de sol·licitar l’autorització administrativa de funcionament a la Generalitat de Catalunya, és un tràmit imprescindible per poder obrir enguany aquest nou equipament.
El servei denominat Residència gent gran l’Hospitalet de l’Infant tindrà com a finalitat principal l’atenció integral i continuada de persones grans en situació de dependència o vulnerabilitat social.
Les persones destinatàries del servei són persones grans dependents que no tenen grau d’autonomia suficient per dur a terme les activitats de la vida diària, que necessiten constant atenció i supervisió i tenen unes circumstàncies socials i familiars que requereixen la substitució de la llar.
Amb aquest servei, es pretén facilitar un entorn substitutiu de la llar adequat i adaptat a les necessitats d’assistència i així afavorir el seu manteniment o recuperació del màxim grau d’autonomia personal i social.
El servei estarà ubicat a l’Avinguda Ramon Berenguer, 5 de l’Hospitalet de l’Infant i tindrà una capacitat de 40 places.
L’edifici residencial comptarà amb les següents àrees funcionals:
- Zones d’allotjament: habitacions individuals i compartides amb bany. Banys comuns i adaptats.
- Àrees comuns: sales d’estar, menjadors, espais de convivència i recreació.
- Zones d’atenció sanitària: despatx-infermeria i sala de fisioteràpia.
- Serveis generals: cuina, bugaderia, sala de visites, sala de personal, manteniment, neteja i administració.
El centre disposarà d’un equip multidisciplinari integrat, com a mínim, pels perfils professionals següents:
- Personal directiu i administratiu.
- Equip d’atenció sanitària: metge/essa, infermer/a i fisioterapeuta.
- Personal d’atenció directa: auxiliars de geriatria.
- Professionals tècnics: treballador/a social, psicòleg/òloga, animador sociocultural.
- Personal de serveis generals: cuina, neteja i manteniment
Altres accords destacats del ple
A la sessió plenària del 27 de març també es va aprovar inicialment la modificació del Reglament Orgànic Municipal (ROM), amb els vots a favor de tots els grups polítics municipals excepte la CUP, que va votar-hi en contra.
Prèviament, es van desestimar les esmenes presentades pel PSC-CP, amb els vots a favor de desestimar-les de Més Municipi, Acció Municipal, la FIC i el PP; i els vots en contra de desestimar-les del PSC-CP i la CUP. També es van desestimar les esmenes presentades per la CUP, amb els 8 vots a favor de desestimar-les dels grups municipals que formen part de l’equip de govern, els 4 vots d’abstenció del PSC i el vot en contra de desestimar-les de la CUP.
Aquest reglament és el que regula el règim organitzatiu de l’Ajuntament, i defineix i concreta el funcionament dels òrgans municipals, així com l’estatut dels membres de la Corporació.
Una de les novetats més destacades és que a partir d’ara podran fer-se com a màxim 20 qüestions entre precs i preguntes als plens; i que tant la seva exposició com la resposta haurà de ser breu, amb una durada màxima d’un minut.
A més, els precs podran donar lloc a debat i excepcionalment, el Ple, en sessions ordinàries, podrà tractar i votar assumptes que no constin a l’ordre del dia i que no hagin estat dictaminats prèviament per la corresponent comissió informativa per raó d’urgència degudament motivada no només a proposta de la presidència sinó també, i com a novetat, a proposta d’algun dels portaveus dels grups polítics municipals.
D’altra banda, es va aprovar per unanimitat l'actualització de les tarifes urbanes del servei de taxi per l'any 2025. Aquesta actualització suposa un augment mitjà de les tarifes del 3,2 %, en aplicació del procediment establert pel Decret 339/2001, de 18 de desembre, pel qual s’estableix un sistema simplificat per a l’actualització dels preus i les tarifes regulats al decret 149/1988, de 28 d’abril sobre el règim procedimental dels preus autoritzats i comunicats, segons acord de la Comissió de Preus de Catalunya, de data 13 de desembre de 2024.
Així mateix, es va donar llum verda a la modificació de les retribucions de membres electes de l’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant que exerceixen el seu càrrec com a regidor/a amb caràcter de dedicació exclusiva, amb 7 vots a favor (4 de Més Municipi, 1 d’Acció Municipal, 1 de la FIC i 1 del PP), 5 abstencions (4 del PSC i 1 de Més Municipi) i 1 abstenció de la CUP.
Atès el decret d’alcaldia de 27 de gener de 2025 de redistribució de regidories amb el cessament de la regidora Esmeralda Saladié Barroso com a titular de la Regidoria de Joventut i Igualtat, i el nomenament i assignació a la regidora Laura Olmo Garcia com a titular d’aquesta regidoria, es va acordar que la regidora Laura Olmo rebi l’assignació corresponent a la dedicació exclusiva, que és de 24.000 euros anuals (l’assignació que tenia fins ara era de 20.000 euros, per la dedicació parcial). Cal recordar que Olmo és també regidora de Noves Energies, de Medi Ambient i Medi Natural i d’Associacions i Entitats.
A més, es van desestimar les al·legacions presentades pel grup municipal del PSC-CP a les tarifes del servei de subministrament d’aigua potable que van ser aprovades inicialment el passat 6 de febrer, d’acord a amb l’informe emès per l’empresa Comaigua S.L. D’aquesta manera, aquestes tarifes van quedar aprovades definitivament. Més Municipi, Acció Municipal, la FIC i el PP van votar a favor de desestimar les al·legacions i el PSC i la CUP van votar en contra de desestimar-les.
Novetats en la composició del Ple de l’Ajuntament
A la darrera sessió plenària va tenir lloc la presa de possessió de Néstor Cano Toledo com a regidor del grup municipal del PSC-CP, en substitució d’Aaron Pueyo.
També es va donar compte del Decret de l'Alcaldia de 5 de març de 2025, de reassignació de la Regidoria de Salut. En virtut d’aquest decret, s’ha cessat com a titular de la Regidoria de Salut a la regidora Sílvia Pujol; i s’ha nomenat a la regidora Esmeralda Saladié titular d’aquesta regidoria.
Mocions rebutjades
Cerrar [X]Uso de cookies
Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios y recopilar datos estadísticos sobre hábitos de navegación. El uso de cookies es necesario para la notificación de incidencias. Si continúa navegando, consideramos que acepta su uso. Puede obtener más información, o bien conocer cómo cambiar la configuración, en nuestra Política de cookies